zaterdag 22 oktober 2011

kleine projectje... en nog iets waar ik van kan genieten

Het alternatief voor een kersenpitkussentje
Een kollega van mij vertelde me dat zijn vrouw voor zijn kinderen een kussentje had gemaakt met daarin een mengeling van lijnzaad en lavendel. En dat dat toch echt iets voor mij was.
Ik vond dat zelf eigenlijk ook en nadat ik van die kollega ook nog eens mengeling van lijnzaad en lavendel gekregen had (genoeg voor de vulling van 1 kussentje) kon ik niet anders meer dan s avonds achter de naaimachine te kruipen en er zelf aan te beginnen.
Eerst de binnenzakjes voor de zaadjes en lavendel in te doen. Nu ik toch achter de naaimachine zat, had ik er maar direkt 4 gemaakt. Ik pas de grootte van de kussentjes aan aan de grootte van de stof die ik wil gebruiken. Ik vind het te zonde om 2cm van de stof af te knippen als het met die 2cm bij ook wel gaat.
Eentje vulde ik met de gekregen mengeling.
Ik had nog even tijd voor de kinderen in bed gingen (als zij in bed liggen kan ik niet meer naaien vanwege te veel lawaai). Dus begon ik ook aan de buitenhoesjes. Vrouwlief van kollega had met Velcro gewerkt, maar daar had ik geen zin in. Drukknopje gaat ook niet, want dan kan het niet mee in de microgolf.
Ik bedacht dat het het gemakkelijkste zou zijn dat ik er voor zorgde dat aan de achterkant gewoon overlappende flapjes moest maken, ver genoeg zodat het binnenkussentje er niet uit zou komen.
Bij die voor de jongens heb ik de flapjes afgewerkt met biaslint... nog gemakkelijker!!!

Ondertussen zijn er drie gemaakt, voor elk kind 1 met het bovenste stofje zelf gekozen.

Deze avond liggen hier 3 lijnzaadkussentjes in de microgolf en wat zal het hier daarna ruiken naar lavendel.


Toen ik de foto's ging maken in het zonnetje (omdat dan de kleuren beter uitkomen) zag ik het volgende:


Poes en Biffi lekker in het zonnetje. Biffi heeft woensdag een bezoek gebracht aan de dierenarts... met gespalkt pootje als gevolg.

2 opmerkingen: