vrijdag 11 november 2011

Disanka in Museum M

Ik was deze voormiddag even met de kinderen in Leuven.
Ik had er niet aan gedacht dat het ook vandaag markt zou zijn. Maar ik vond dat super, want op die markt staat een kraampje met de lekkerste geitenkaas van ongeveer heel België (in mijn ogen toch).
En de keren per jaar dat ik in Leuven kom op een vrijdagvoormiddag kan je gemakkelijk op 1 hand tellen.

Nadat ik de geitenkaas op zak had ben ik met de kids naar Museum M afgezakt. Wannes zei:' amai hier is veel volk'. Ik 'ja goed he' Wannes kon er niet aan uit haha. Ik ben niet gemaakt om tussen een hele massa volk te lopen en meestal vermijd ik dat ook. Dus Wannes:' hoe goed?' Ik:' ja dan wordt er waarschijnlijk veel verkocht'. Er lagen echt pareltjes tussen. Dus er werden wat pareltjes mee richting thuis genomen.
Ik had met de kinderen afgesproken dat ze iets mochten kopen met de hun eigen centjes en had ook uitgelegd dat de opbrengst ervan naar een naaiatelier/ vrouwenhuis in Afrika ging om de mensen daar te helpen. Als je op de link klikt kan je er alles van te weten komen.
Ik vond het initiatief echt geweldig!!!
Ik bracht voor mezelf een portemonnetje mee. Ik vind dat modelleke geweldig. Op mijn foto zie je het model niet goed maar als je door klikt naar de blog van mme Stina kan je beter foto's vinden van al het moois dat zij maakte.


gemaakt door mme Stina

Ook een handtas gemaakt door mme Stina ging mee huiswaarts. Ik heb even getwijfeld: ik vind ze supermooi... Gelukkig had ik ook Flore bij en toen ik even dacht van ze toch terug te leggen (Ik heb al zoveel handtassen en....zo hebben alle dames denk ik wel al eens met een handtas in zijn handen gestaan: zou ik of zou ik niet?). Dus ik zeg ' ik ga ze misschien toch terug leggen'  Flore:' Dan neem ik ze'   Ik: ' OK dan betalen we elk de helft en dan leen ik ze soms eens van u'


Ook hiervan betere foto's op de blog van mme Stina

De jongens kozen elk een gevilte kersthanger. Wannes 1 met een ster waar hij onderweg naar huis al pareltjes afgepruld heeft, wegens 'veel stoerder zonder pareltjes' en Ferre een vilten kerstbal


Ik ben benieuwd of ze nog veel over hebben tegen dat het gedaan is??

1 opmerking: