zaterdag 26 november 2011

vanalles een beetje

Ondertussen al eventjes geleden dat ik een blogbericht schreef. Niet dat ik stilgezeten heb hoor.

Ik maakte een handtasje voor een kleine meid en eentje voor haar mama. Maar ik heb er geen foto van genomen. Niet dat het zoveel speciaals was hoor. Zowel voor mama als voor dochter maakte ik een zak die je kan omdraaien, los uit de hand geknipt. Maar daar is dus geen bewijs van haha.

Verder oefende ik elke avond in de zetel voor TV de haaksteken die by Miekk ons zo mooi geleerd heeft op papier. Echt super vind ik dat... Zo een kursus op papier is niet altijd even gemakkelijk en eerst had ik het verschil niet door tussen het halve stokje en de vaste. Maar dat is ondertussen opgelost...mijne frank is gevallen en ik heb zowel met het halve stokje als met de vaste een pannenlap gehaakt. Die met de vaste steek (oranje-rood gestreept) krijgt waarschijnlijk morgenavond een randje.
Want deze avond help ik de sint met voorbereidingen die hij moet doen voor het ontbijt met Sint en piet dat elk jaar door de gezinsbond gedaan wordt. Ik kon woensdag al een blik werpen op de kadootjes die hij voorzien heeft voor de brave kinderen en ik vond ze allemaal heel leuk.

By Miekk's haaklessen zijn ze nu begonnen met het maken van een sjaal, maar daar had ik niet de goede wol voor in huis

En dan was ik ook nog naar het stoffenspekstakel in Haasrode. Voor de tweede keer ben ik samen met mijn moeder geweest. Gezellig en dochterlief was deze keer ook mee om stofjes te kiezen. We hebben een hele hoop tricot gekocht, 1 katoentje en dan nog 3 soorten babyrib. Met die babyrib hing er een heel mooi voorbeeldjes van een patroontje van Abracadabra 118. Dat heb ik ook nog mee naar huis genomen en met het patroon over te tekenen in de juiste maat ga ik zeker dit weekend beginnen. Maandag heb ik een extra dagje vrij, kids naar school en ik achter de naaimachine...

1 opmerking:

  1. de cursus gaat goed zo te zien ;-)veel plezier met de Sint & geniet van je vrije dag ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen