woensdag 9 november 2011

wikkelkleedje voor Flore

Zoals ik al schreef in mijn vorige bericht was ik bezig met tricot... de eerste keer. Na alle horror verhalen over tricot gelezen te hebben op het www, had ik toch een beetje schrik om eraan te beginnen.
Daar komt dan ook nog bij dat ik maar 1 stuk leuke tricot had liggen, dus als ik het verpeste door verkeerd te knippen moest ik wachten tot het stoffenspektakel in de brabanthal op 20 november. En als je wacht , kan het lang duren.
Het verknippen werd in het gezelschap van mijn schoonzus gedaan die al naait van toen ze nog pampers droeg ;o)   De back-up was uiteindelijk niet echt nodig, alleen kwam ik toch een stukje tricot te kort met mijn meterke stof... maar deur van haar stoffenkast ging open en tada.... een bijpassend tricotje was gevonden voor het maken van de mouw.
Een naald voor stretch stoffen op mijn naaimachien gezet en hup. Het ging vanzelf.... tot mijn machientje het liet afweten. Hup naar de naaimachiendokter (vader van voorgenoemde schoonzus) en terug naar huis met een terug werkend naaimachien.
De mouwen inzetten, lintje maken en omzoomen is in etappes gebeurd: na werken en huishouden.
Gisterenavond was het af!!! En ik ben eigenlijk tevreden over de afwerking. Eigenlijk... want de zoom wou ik met een tweelingnaald doen maar dat lukte ineens niet meer. Ik had nochthans het lint ook al met diezelfde tweelingnaald gedaan zonder problemen. Maar soms is een naaimachien ondoorgrondelijk en daar leg ik me nu even bij neer. De zoom heb ik dan toch met een enkele naald afgewerkt.



gebloemd tricot stofje (merk:Stenzo) van bij bambiblauw.be

2 opmerkingen:

  1. knap gedaan, chapeau! gelukkig had je een stukske tekort, zo is het heel speels geworden! & wat een knap model, ze staat er beeldig mee! vele groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kleedje, ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen