zondag 18 december 2011

Super weekend (kerstboomvoorbereidingen nr2)

Ik heb echt genoten van het weekend. De kinderen hun hobby's zijn even op halt gezet tot na de kerstvakantie waardoor we ineens veel meer tijd hebben om iets anders te doen.

Flore kwam vrijdag thuis van school met de mededeling dat haar juf komende week jarig is. Dit is de eerste keer sinds mijn kinderen naar school gaan, dat ik weet dat er een juf jarig is....natuurlijk verjaren alle juffen ergens in een jaar, maar normaal komt die boodschap niet tot in ons huis. Ik was bezig met het maken van een paar vlaggenlijntjes en eentje meer of minder kwam er nu ook niet op aan. Dus stelde ik voor aan Flore dat als ze me zou helpen dat we wel een vlaggenlijntje konden maken voor de juf. Dat zag ze wel zitten.
In de zomer had ik Flore en Wannes al eens lavandelzakjes laten maken...Wannes was niet verder geraakt dan eentje (hij heeft toch wat schrik van dat naaimachien).


Flore heeft heel goed geholpen...
met stofjes kiezen
met de vlagjes te draaien
en met ze helemaal af te werken

Heel geconcentreerd!!! met dit als resultaat:
Alle vlagjes die we gebruikten voor de slinger heeft zij aan de buitenkant genaaid.



Toen ik daarna begon aan een lijnzaadkussentje voor nichtje Jacoba voor onder de kerstboom, vond Flore toch dat we ook een kussentje voor de juf moesten maken. Dus een halfuurtje later was dat ook klaar. De biais heb ik erop gezet, Flore heeft de rest van het hoesje helemaall zelf gedaan.


Een beetje later liep ze door t huis te zingen: "naaien is plezant...naaien is plezant"
We hebben al afgesproken dat ik nieuwe biais ga kopen
en dat we dan ook een vlaggenlijn voor haar kamer gaan maken.

Verder heb ik nog wat wasspeldenzakjes gemaakt en dan dat lijnzaadkussentje voor nichtje Jacoba.

En veel pakjes ingepakt en onder de kerstboom gelegd.

3 opmerkingen:

  1. waw, wat een knappe meid, k denk dat mama haar naaimachien kwijt is ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van Flore, als ze aan dit tempo blijft stikken en dit al allemaal kan. Wie weet wat ze dan maakt voor juf als ze in het 5de zit??? (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, Joppe het probleem is dat de juf in het 5de zelf naait!!! Maar daar wordt over nagedacht...
    en wanneer verjaart die juf???
    haha
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen