donderdag 9 februari 2012

Vandaag verwende ik mezelf een beetje

Het werd tijd dat ik nog eens lief was voor mezelf. En waar is dan een betere plaats dan de veritas???
Ik was eigenlijk vertrokken om een rits te halen voor een kapotte rits van een golfje van dochterlief te vervangen.
Maar toen zag ik leuk gekleurde haaknaalden en even later ook een boekje over bloemen haken en breien.
Natuurlijk kon ik het niet laten om al iets te proberen. Het ene lukte al beter dan het andere. Het turkoois rood bloempje waarvan het rode deel uitgelegd staat in het boek en waarvan ik het turkooise deel erbij verzon.

Voor mooie bloemen te haken heb je natuurlijk veel kleurtjes nodig:

Verder werkte ik vandaag ook een clutch af die ik quasi af had toen ik de laatste keer bij de stoffen madammen vertrok... een schoonheidsfoutje moest nog weggewerkt worden.


voorkant

achterkant


Voor een echte clutch ontbreken de knopen nog ter versiering. Die ga ik er niet opzetten omdat ik denk dat het stofje al druk genoeg is en het anders misschien te druk wordt.
De clutch en de duidelijke uitleg hoe zag ik het eerst bij elisanna
De stofjes vond ik op vorig stoffenspektakel en zijn eigenlijk een restje van dit kleedje, als voering gebruikte ik rode effen katoen van de ikea.
Ik heb nog eentje klaarliggen om ineen te naaien met dezelfde reststofjes!!

1 opmerking:

  1. Mooi hoor jouw clutch.
    Grappig, ik heb hetzelfde boek en dezelfde haak"wol" gekocht.
    Blijkbaar hebben we dezelfde smaak, de clutch maakte ik ook al enkele keren.

    BeantwoordenVerwijderen