zaterdag 17 maart 2012

gebroken voet en speldenkussentjes

Mijn eigen grote broer heeft zijn enkel gebroken, is geopereerd 
en wordt nu verondersteld van 6 weken zijn voet niet te gebruiken. 
Hij zal dus even op krukken moeten lopen of met de rolstoel zich moeten voorbewegen.
Gisteren ging ik even langs bij mijn ouders. 
Moeke vroeg me of ik toevallig geen goeie zak had voor grote broer die hij rond zijn nek kan hangen
 en  dan toch nog iets kan meenemen.
'Nee, zo een zak heb ik niet, maar ik kan die wel maken'.
 Ik had gisteren namiddag een half dagje verlof genomen, 
want ik moest nog iets afmaken voor deze avond (in mijn volgende blog meer daarover)
 en het moest nog drogen.
Dus na thuiskomst eerst even dat gedaan wat ik voor deze avond moest klaarhebben 
en ondertussen toch al even gaan kijken 
welk stofje ik kon kombineren met het paarse vossenstofje dat ik kocht bij Bambiblauw. 
Dat moest zeker gebruikt worden...
 er zit een heel verhaal achter waarom juist een stof met vosjes, maar dat bespaar ik jullie.
Een paar uur later was er een zak voor rond de nek, waar heel veel in kan.




Stofjes:
vossenstofje van KOKKA gekocht bij bambiblauw
Beige zetelovertrek van koopjeshoek IKEA
Binnekant overschot van onze gordijnen IKEA

Na het winnen van het geweldig mooie speldenkussen van mumsboven
wou ik dat toch ook eens proberen.
Ik volgde mooi haar werkbeschrijving, 
wat de ene keer al wat vlotter ging dan de andere keer. 
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden 
dat haken voor mij iets is dat ik doe terwijl ik TV kijk, 
dus het feit dat ik ooit eindigde met een achthoek in plaats van met een zeshoek, 
heeft niets te maken met de goede uitleg van mumsboven... 
maar enkel en alleen aan het feit dat als ik iets haak,
 ik ook nog een programma op TV probeer te volgen... 
MULTI TASKING noemen ze dat. 
Hiermee is het bewijs ook direkt geleverd 
dat multitasking niet altijd de gewenste resultaten opbrengt.

Ik wijk af: Speldenkussen dus:
Na wat ontspannen gehaak, ben ik tot deze reultaten gekomen



Ik vulde de binnenkussentjes met zand. 
Ooit las ik eens ergens dat een speldenkussen dat gevuld is met zand 
je spelden elke keer terug scherp maakt als je ze erin steekt. 
Een theorie die in mijn ogen zou kunnen kloppen. 
De eerste die ik maakte (de onderste) 
daarvan vulde ik het binnenkussentje te veel op waardoor het maken van een bloem onmogelijk werd.
 Maar ik haakte er dan een sierrandje rond . 
De bloem lukte goed bij het maken van dat linksboven. 
En nummer drie dat zal ik nog wel zien  hoe ik dat speldenkussen afwerk.




9 opmerkingen:

  1. Slim idee dat zand! Ze zien er trouwens ook erg gezellig uit, de bloem linksboven vind ik de mooiste! Fijn weekend!
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. broer zal daar toch wel heel blij mee zijn peins k ;-) schoon hee die voskes! je vroeg naar "mijn" portemonneeke, wel nu moet het toch wel lukke zeker, k heb er al s fotookes van genomen over hoe & wat ... simpel zenne ;-) k zal ze 1 van de dagen proberen te posten! (k voel me wel vereerd zenne, merciekes, dus komt eraan, k laat u nog iets weten ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh leuk kijk er naar uit want ik vind het een super leuk modelleke
      Maren

      Verwijderen
  3. Wat een leuke tas!
    En beterschap voor je broer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef gelukkig, dacht al dat jij een gebroken voet had toen ik de titel zag. Enfin, niet zo goed voor je broer dus.
    Alhoewel, ik zie dat zelf eigenlijk wel zitten, zo'n gebroken voet, nee? De hele dag thuis moeten rusten, in de zetel zitten en dus maaaaaassa's tijd om te kunnen breien en haken en .... Zalig.
    Of neen, want ik kan dan niet naar de wolwinkel om wol te kopen, grrrrr! Zou er zo iets bestaan, waarbij je absoluut rust moet houden, in je zetel, met enkel permissie van de dokter om je naar de wolwinkel te begeven? Leukt me een leuke ziekte :-) Het brei- en haaksyndroom. Moet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee gelukkig ik niet!!! Zou het niet graag hebben hee... voor haken en breien ok als ge genoeg wol in huis hebt (dus ne voorraad in huis hebben is daarom niet slecht hee) ;o) Maar voor te naaien is dat toch ni ideaal!!!

      Verwijderen
  5. Welja, maak maar gelijk 3 van die leuke speldenkussens! Ik kom er niet eens aan toe om er eentje te maken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen