woensdag 4 april 2012

paasvakantieproject 4 en stofjes

Deze stond ook al lang op mijn to do lijst. Ooit zag ik een foto van een linnen kleedje en ik wist toen direkt dat ik ooit ook zo een kleedje voor dochterlief wou maken.
Probleem: geen patroon.
Dus sprak ik schoonzussie aan, of ze voor haar metekind (dochterlief) geen patroon wou maken van zo een kleedje. Tijdje later was patroon klaar!
Het ideale stofje werd gevonden toen!
En gisteren had ik samen met schoonzussie een naai-dag. Een gebeurtenis die we zelf tot traditie aan het omvormen en aan het uitroepen zijn: elke schoolvakantie komen we een dagje samen om te naaien. De kinderen spelen goed met elkaar en tot nu toe hadden we zelfs het geluk dat 1 van de mannen het koken voor de hele bende op zich nam... gaande van stoofpotje tot gekochte lasagne ;o))
Toch weer wat trukjes bijgeleerd gisteren die het naai-leven ietsiepietsie gemakkelijker maken.


Meer fotoshoot zat er niet in en haar broek uitdoen was ook te veel gevraagd op die moment.
Als beleg gebruikte ik de eerste keer biaislint en in 1 van de zijkanten zit een rits.

Verder heb ik ook eens mogen grabbelen in een doosje waar schoonzussie kleine stukjes stof verzameld. Ik heb me heel hard ingehouden maar kwam dan toch nog thuis met:

En dan ging ik deze morgen mijn bestelling van bambiblauw afhalen in Kessel-lo...


de speldjes kreeg ik er zomaar bij omdat bambiblauw 1 jaar wordt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten