zaterdag 14 april 2012

Update kinder-tuintje en zoveelste ritszakje

Ik heb me voorgenomen om regelmatig een update te geven van het groententuintje van de kinderen.
Bak 1 staat ondertussen vol geplant en gezaaid
Veel sla-plantjes, een paar brocoli's, gewone aardbeien en bosaardbeien, een plant kerstomaatjes. Ook de gezaaide pluksla is al goed uitgeschoten (onder de plastieken serrekes) en hier vanvoor links in de hoek zie je als je goed kijkt groene puntjes dat zijn de gezaaide radijsjes die uitkomen.

In de tweede bak is er wat later als de andere brocoli geplant en pluksla uitgeplant. Verder is daar nog plaats om regelmatig een brocoli ke bij te planten en ik denk ook nog om een paprika plant te planten.
Het plan is om morgen het gat in de muur achter bak 1 te herstellen en dan worden er daar tegen de muur nog een rijtje frambozen gezet.

Ik heb zus juist weggebracht om bij een vriendinnetje te gaan slapen. In de week zag ik bij leven met liv een patroon van de grote ritszakjes van Keyka Lou 
Die moest ik ook eens proberen dus maakte ik voor zus een toiletzakje voor 1 nacht...

Flore wou het stofje van haar rok aan de buitenkant, daardoor komt de geflockte naam en het vogeltje minder mooi uit. Tijdens het flocken is de L verschoven... Hier past juist een tandenborstel in in de lengte.
Patroon kan je  hier downloaden. Afprinten zonder te herschalen.

6 opmerkingen:

  1. tof, zo'n groententuin en een heel mooi zakje. ook al verschoof de L

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je groententuin ziet er tip top uit! Dat houten bakken systeem is mooi uitgewerkt zeg, heb je dat zelfgemaakt of ergens zo aangekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben dat gekocht bij een horta winkel. In de aveve zijn nu vergelijkbare bakken te koop heb ik gezien, maar daar zijn ze duurder.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen