woensdag 18 juli 2012

Met horten en stoten...the racerback dress

Met horten en stoten is dat kleedje eindelijk afgeraakt.
The Racerback Dress.
Eigenlijk ontdekte ik het leuke patroontje op *mimi's blog de eerste keer en zij op haar beurt weer bij iemand anders. Ik vergrootte het patroon een beetje om er zeker van te zijn dat mijn 9-jarig meisje (ja ondertussen is ze ook verjaart!!!) er toch een tijdje plezier aan zou kunnen beleven.
*mimi gebruikte ook een super leuk bora-stofje. ik had een hele tijd dat bora-stofje dat mij geknipt leek voor dit kleedje.
Ik begon eraan op een stoffen madammen bijeenkomst, maar het duurde zeker 3 andere bijeenkomsten voor het klaar was... ondertussen werden er wel andere dingen gemaakt, Maar dan eens geen goesting in tricot en de andere keer de verkeerde tricot bij voor boordstof.




Over de armsgaten ben ik tevreden, de afwerking van de zakken en van de hals daar is nog verbetering mogelijk!
Ho die bora-stofkes blijven toch schone stofkes hee

ha ja en de was kon vandaag zelfs buiten staan.


Verder inspireerde creatinneling mij door het maken van deze kussens.

Ferre koos zijn stofjes uit mijn stoere stoffen stapeltje en met dit als resultaat:


Flore koos haar stofjes zelf op de markt in Maastricht en dat ziet er dan zo uit:

Met zak voor knuffel en pyama. Nu nog eentje voor de oudste, hij koos ook al een stofje , nu moet ik alleen nog eens in mijn stoffenkast duiken om een bijpassend effen stofke te vinden.

3 opmerkingen:

  1. mor allé, t s toch super schoon zenne!
    k moet wel eerlijk toegeven dat k de zakskes dichtgestikt heb, ze vielen niet zo schoon, verkeerde stofkeuze denk k dan ... als k t nog ne keer maak laat k die zakskes achterwege, daar we al midde juli zijn & de straaltjes zon schaars zijn ga k mijn stofkes bewaren voor volgend jaar, als we zelf naar de zon trekken ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wou en met de zakskes dan nog wel, daar heb ik me niet aan gewaagd, maar een idee voor de volgende keer!!
    Kan het dat er iets is met je volger knop, want daar staat een fotmelding op, kon dus niet volgen :-(

    BeantwoordenVerwijderen