donderdag 1 november 2012

Monsterlijk....

Deze namiddag ging ik samen met Flore aan de slag met dit boekje:

Flore tekende het eerste patroontje over

 
we ontdekten na de eerste dat dit niet onze meest geliefde basisvorm was.
 Ik zocht een simpelere basisvorm uit het boekje.
Al gauw kwam Wannes meedoen... hij knipte en fantaseerde er op los wat we nog allemaal konden veranderen aan de monstertjes.
 



Ferre kwam thuis van zijn circuskampje's dag en wou graag een ronde met haar....
Onze fantasie kon een beetje spelen.
Zelfs onze Wannes van bijna 11 jaar zit nu met zijn zelf gefantaseerde knuffel in de zetel...
Er zitten er een stuk of 4 tussen voor ons geode doel en onder de knuffels liggen ook 3.5 potloodrollen die ik nog verder afmaakte.
Dat brengt mijn tussenstand van UWYH op 36
Ze staan nog niet bij de tussenstand van de kadootjes, maar ze zijn wel bedoeld voor ons goede doel.
Ik hou ze als geheime reserve en als er te veel kadootjes zouden zijn (stel u voor dat dat zou lukken) dan geef ik ze bij iets anders bij!
 
Gisteren toen we de kinderen gingen afhalen bij mijn ouders had mama een stuk stof voor mij. Mijn oudste broer had het gevonden in de kringloop en dacht wel dat ik er iets mee kon doen... (me happy)
 
 
en Flore kreeg van mijn ouders ook iets (dat het een asbak is hebben we haar maar niet verteld, kwestie van haar niet op ideeën te brengen)
 

 


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke monstertjes hebben jullie gemaakt! Ze zijn echt goed gelukt! Enne... Ik wil ook wel zo'n broer die zulke prachtige stofjes voor me meeneemt van de krinloop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe monstertjes maren! Je ziet, zonder boekje lukt het ook wel met wat fantasie en hulp van je kids. Ze zijn bovendien ook kleurrijk, echt iets voor kinderen. Proficiat voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow... al zoveel gemaakt... ik moet er dringend aan beginnen, maar met zoveel anders bezig ook... maar het komt wel hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben daarnet in actie geschoten se, eerste werkje is klaar (heb het geblogd.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn hé, als heel de familie mee denkt aan je hobby's :-) Toffe monstertjes, heel leuk met de kinderen hun eigen inbreng erbij (en nog steeds geen PIF van jou :-()

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de postbode te veel interesse getoond heeft in die brief,... ofwel krijgt ge die zo binnen 10 jaar in uw brievenbus!!!!
      Maar zoals beloofd komt er een extra pakske voor u onder de kerstboom...!

      Verwijderen
  6. Wat een schatjes. Maakt Flore deze knuffels, dan stuur ik haar nog een leuke zeefdruk. Met allerlei popjes erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helmi,

      Flore heeft ze niet allemaal genaaid, maar een deel ervan wel. Een zeefdruk met allemaal poppetjes, daar kan je haar zeker blij mee maken

      Alvast bedankt
      Maren

      Verwijderen
  7. Wat hebben jullie dat ontzettend leuk zo samen gedaan. Heel gezellig. En creatief. Ze zijn erg leuk geworden.
    En wat tof dat jij en Mimi die actie doen. Helaas heb ik het nu een beetje te druk met andere dingen om mee te doen. Maar misschien als jullie het volgend jaar weer doen?
    Ik ben weer bijgelezen bij je.
    Tot blogs.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen