zaterdag 1 december 2012

wortelsoep met gember en wortels van vava

Vava doet niet liever als in zijne groententuin werken.
Eigenlijk is het geen familie van ons,maar van vrienden van mijn ouders... moemoe en vava zijn moemoe en vava voor heel veel mensen.

Zoals gezegd: vava is zot van zijne groententuin. Hij wordt ondertussen al een dagje ouder en daarom heeft hij een paar jaar geleden ondertussen al, gezegd dat hij gaat stoppen met zijne groententuin. Hij kondigde dat aan aan iedereen die het wou horen, want iedereen die het wou horen en zeker iedereen die hem vava noemt, kreeg tot dan zoveel groenten dat ge het niet kon volgen om te verwerken.
Stel u dus voor zeker 20 gezinnen samen die het niet konden volgen om zijn groenten te verwerken. Nen kleine groententuin kon ge dat dus echt niet noemen...

OK nu kan hij het nog niet helemaal laten, de man zou ontwenningsverschijnselen krijgen denk ik moest hij echt stoppen met zijne groententuin. Nu heeft hij nog een kleintje...euheum

Vorige week kreeg ik nen bak wortelen mee om u tegen te zeggen van bij mijn ouders thuis. Mama en papa hadden 2 bakken wortelen mee gekregen... en gaven daar een vierde van aan mij, nog meer dan genoeg dus. Vava zijn wortelen zijn soms wel 3 tot 4 keer zo groot als die van in de winkel en vooral ze zijn met liefde geteeld.

Nu had ik er nog niet veel mee gedaan want ik had nog een voorraadje van in de winkel toen ik ze kreeg.
Mama had mij ook verteld dat ze wortelsoep met gember gemaakt had en dat die zo lekker was. Dus staat er dus een grote pot op het vuur.

Recept:
een ajuin
4 grote wortels van Vava (dus tel maar 10 wortels uit de winkel)
een stuk gember van +-5cm
takje rozemarijn, peper en zout
water
en bouillon

Ik ben eigenlijk zelf benieuwd naar de smaak....

4 opmerkingen:

  1. ha ne nieuwe header???
    zo in de Sint stemming seg ;-)
    tof!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onlangs waren we ferre zijn huiswerk aan het doen: woordjes leggen met letterkoekjes... en ja van het 1 kwam het ander....

      Verwijderen
  2. Schoon die nieuwe banner!

    Groetjes

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen