zondag 26 januari 2014

betere vriendjes met mijn overlock

Ik had nog niet echt veel tijd gemaakt 
om betere vriendjes te worden met mijn overlock.

Maar ik had me voorgenomen om daar dit weekend werk van te maken
en dat deed ik ook!

Ik ben best tevreden met de resultaten.






nen hoodie naar een patroon van farbenmix voor onze Ferre
t stofje komt van op de markt in Kessel-lo

en de stofjes voor het t-shirt/kleedje voor Flore
voorkant stofje komt van verrassingspakket van de Stoffenkraam.nl
en de gele tricot komt van in Maastricht op de markt


Ik had er wat schrik voor om er aan te beginnen
omdat dat tijger stofje echt heel glad en dun is
Maar ik ben heeeel tevreden over de afwerking.

Mijn levend model voor dit kleedje is nu effkens bij een vriendinneke gaan spelen
dus geen foto's op model


4 opmerkingen:

  1. Prachtige kleding heb je weer gefabriceerd Maren! En ik ben jaloers, want jij begint precies je draai wel te vinden met je overlock, terwijl ik nog altijd twijfel, moet ik het nu voor dit gebruiken of niet? ik ga nog steeds veel naar mijn naaimachine, soms ook nodig, maar dikwijls ook niet denk ik.
    Misschien moet ik eens les komen volgen bij jou???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rita, ge zijt altijd welkom!!! maar of ik klaar ben om les te geven over mijn overlock.... denk het niet!!! Ik heb wel een goed boek als hulplijn bij de hand sinds kerst en dat helpt wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de overlock, het is een geval apart. ;-)
    Tegenwoordig gaat de draad van mijn linkernaald altijd uit de spanningsschijf, ik vrees dat ik er toch eens mee zal moeten teruggaan...
    Toffe maaksels, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen