zondag 2 maart 2014

uitstapje en t-shirt voor Ferre

Toen manlief wist dat ik wist dat het stoffenspektakel was vandaag
en toen hij zag dat het goed weer was....

besloot hij om snel een daguitstap te plannen
zodat ik niet naar het stoffenspektakel zou kunnen gaan.

De belangrijkste bestelling gaf ik toch nog snel door
aan een hele lieve en toffe madam
die dat voor mij in orde zou brengen
Waarvoor heeeeel veeeeel dank!


Wij trokken naar Namen. 
Eerst gingen we naar de citadel en van helemaal boven zagen we
dat er beneden een rommelmarkt was. Mijn buit daarvan laat ik seffens zien.

Eerst wat beelden vanuit het oude stadsgedeelte van Namen










Mijn buit van op de rommelmarkt

Een beetje overlock garen


en ook nog wat knoopjes




Van deze bracht ik 2 zakjes mee, eentje voor mezelf en eentje voor mijn schoonzus
 Er stond al sinds ergens in de loop van de week 
iets op mijn programma voor dit weekend
en dat was eindelijk eens nen t-shirt maken van een stofke dat ik 2 jaar geleden (denk ik) 
van het stoffenspektakel meebracht


 soep blikken tricot
Toen 2 jaar geleden zag je die op heel veel blogs verschijnen.
Ik was blij dat ik er nog een stukje had kunnen bemachtigen
op het stoffenspektakel.
Toen ook al met het gedacht van er een t-shirt mee te maken voor eentje van mijn jongens.
Maar die wouden toen niet meewerken: ze vonden er niks aan aan dat stofke.
Dus bleef het ergens tussen andere tricots liggen in de opbergbak.

Tot ik overlaatst de stof mee naar beneden bracht, want ik had er een stuk van beloofd aan iemand.
Ferre vroeg: ' Voor wie gaat ge daar iets mee maken?'

Tja daar moest ik dus bij donderslag niet meer over nadenken.
De rode tricot en halsbies van het t-shirt werd helemaal herbruikt, 
van een t-shirt van de hema, waar ik al eens in geknipt had 
bij gebrek aan rode tricot toen.


3 opmerkingen:

  1. Slim gezien van je man, maar je had je al voorzien via een een vriendin gelukkig! En dan had je nog het geluk op een rommelmarkt terecht te komen met leuke aankoopjes weer die de moeite zijn. Prachtig T-shirt heb je gemaakt.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik had uw man zijn gezicht willen zien toen je die knopen en draad kocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb hier thuis ook ne ferre lopen! wel al ene van 16 jaar, maar precies even zot ;-), via hobbyrita kwam ik te weten dat jouw dochter workshops volgt naaien, ik ben op zoek (allé, ne collega van mij) naar workshops of zelfs een echt kamp voor twee meisjes van 11 jaar met al een klein beetje ervaring, zij wonen omgeving mechelen, moest jij iets weten, kan je me dan mailen?
    veerle.marquebreucq@skynet.be

    alvast bedankt!

    vee

    BeantwoordenVerwijderen