maandag 28 april 2014

kinders

Ik heb schatten van kinderen
al zeg ik dat zelf.
Ze doen hun best op school
(joepie)
Ze zijn beleefd
(is mij pas nog verteld)
Ze zijn creatief
(waar ik heel blij mee ben)


De jongste hier werkt nogal graag met een schaar
en met schaar en karton maakt hij echt wel leuke dingen.

Dan kijkt hij met mij op internet
ziet daar iets
en begint eraan.
Bijvoorbeeld overlaatst die leuke paashaasjes
gemaakt van een eier doos, papier en wiebeloogjes

of zoals dit weekend
zag hij het wel zitten om met een ponponneke gemaakt door de zus
een vleermuis te maken.
Hij zocht vilt (want in het boekje stond dat hij vilt moest hebben)
en omdat ik zelf afgeleid werd door creatief bezig te zijn,
stuurde ik hem naar zolder en beschreef waar dat normaal zou moeten liggen...
Toen ik hem dan een tijdje later weer beneden kwam
ik:` en is het gelukt?`
hij:` ja maar ik heb een stukje bruine stof genomen, want ik vond de vilt niet`
ik: `ha zo een stukje zoals van uw vleermuizenpak?`
hij:` nee niet van mijn vleermuizenpak!`

Toen ik dan iets later naar boven ging
zag ik op de hoek van mijn naaitafel toch zo een stukje liggen
van een restje van het vleermuizenpak (maar dus niet van het vleermuizenpak zelf)

Maar soms heeft creatieve kinderen hebben
ook een negatief kantje

Ik ga rond mijn tafel
zie mijn snijmat op de grong liggen
raap ze op
en zie daar 4 schoon geknipte knippen van een paar centimeter
Ik was echt razend
want dat is niet het enige wat hier al sneuvelde
Verschillende dekbedovertrekken, ne poef, allee echt vanalles...

Ik heb me even tijd gegunt om wat af te koelen
voor ik mijne kameraad op het matje riep.
en ik ben ook echt kalm geweest
maar hij heeft het toch geweten
wat ik er van vond.

Gelukkig zijn het geen gekochte snijmatten die ik heb liggen.
Het zijn er die ik kreeg toen mijn oudste broer eens ging helpen
om een oude drukkerij leeg te halen



Maar soms heeft creatieve kinderen hebben
ook een negatief kantje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten