donderdag 21 augustus 2014

regenboogdeken voor Flore

Op facebook zit ik in een groep van ouders van kinderen met diabetes
Overlaatst was daar een uitnodiging
van een andere groep `regenboogdekens`
Dat is een groep mensen die voor kinderen met een chronische ziekte,
dekentjes haken.
Echt een super initiatief!
Toen ik voor Flore een dekentje aanvroeg
bleek dat eentje van de dames die alle lapjes omtoveren tot dekens
hier in onze straat woont.
De wereld is soms toch echt piepklein
en bovendien is zij de oma van iemand
die tot nu toe bij onze oudste in de klas zat.
Het toeval kon niet anders zijn
dat zij dan ook nog een dekentje klaar had liggen
met heel veel oranje.
Om een lang verhaal kort te maken


effkens naar dat schoon randje kijken

Flore is super blij met haar deken!
en ik ga beginnen haken voor regenboogdekentjes
tussen mijn naaiperikkelen door
Misschien zijn hier nog mensen die graag willen haken voor regenboogdekentjes?
link naar facebook pagina
een stuk uit de mail die ik toekreeg voor geintereseerden
Er mag gehaakt worden wat je wil, patroontje dat je wil…
Maar als je starter bent, is misschien de gewoon basisgranny het gemakkelijkste.
Je vindt de uitleg in bijlage.
Alle beetjes zijn welkom.
Over het algemeen (zeker voor de gewone losse grannies) is het handig om saksia van bij wibra ofwel royal van bij zeeman te nemen…
Dan zijn de verschillende grannies (van verschillende personen) het meest gelijk kwa woldikte ;-)
Deze haak ik zelf met n°4…
Als er een aantal hebt, mogen ze doorgestuurd worden, naar een van de dekenmaaksters.
De grannies zijn best 15 op 15 cm en werkwijze voor basisgranny vind je op het www (ik krijg de bijlage niet in dit bericht gevoegd

2 opmerkingen:

  1. Als ik ooit nog eens heel veel tijd vind, zal ik wat meehaken voor de dekens Maren, maar er lopen zoveel goede doelen waar ik graag aan zou meedoen of al aan meedoe.... Flore kreeg in elk geval een supermooie deken!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik nu kon haken, zou ik direct meedoen want vind het een leuk initiatief. Helaas haken lukt niet.

    groetjes
    Steentje
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen