woensdag 17 september 2014

circus toestanden

Circusschool behoort hier al enkele jaren
tot 1 van de hobby's van de kinderen

Dit jaar is dat niet anders
Flore gaat op donderdagavond evenwicht volgen
en had ook nog graag er vlak na grondacrobatie gedaan
maar door haar diabetes was dat nogal moeilijk om dat die les
vlak na die van evenwicht valt
en dan ook nog op een uur dat er echt gegeten moet worden...

Na een blik op de lessenrooster van de circusschool
besloot ze als 2de les luchtacrobatie te doen
Samen met haar kleine broer
want die had dat al gekozen ipv voetballen

een week of 1.5 geleden kreeg ik een mailtje
over die luchtacrobatie
over de kleding:
nauwaansluitende kleding met lange mouwen en pijpen

ok... 
Flore een legging uit haar kast en een t-shirt met lange mouwen
Ik ging een namiddagje op stap met een vriendin in Leuven met tussenstop
bij Pauli.
Eigenlijk op zoek naar nog een welbepaald stofke van soft cactus
voor de gordijntjes van de caravan 
die er spijtig genoeg niet meer was.
Maar ik vond ook nog een tricotje
waar ik van dacht dat het wel leuk zou zijn voor een circusbroek voor Ferre

Maar thuisgekomen met mijn buit
werd die direkt afgekeurd door kleine zoonlief
en nog binnen dezelfde minuut aangeslagen door Flore
met de woorden :' Daar wil ik wel een circusbroek van'

met een patroontje voor een legging ging ik aan de slag
en probeerde ik de lijntjes op de naden te laten doorlopen
Ik heb er echt wel heel veel tijd ingestoken
om dat te laten lukken.

 



Ondertussen had ook Ferre zijn stofke gekozen
en ik ben zeker als er in den Eifel meegelezen wordt,
dat daar ene toch eens op mij gaat vloeken.

Ik had dus toch nog een stukske liggen
ok niet genoeg, maar toch wel nog een goei stuk
toch grappig dat juist nu (nu jullie de blog ontdekt hebben)
Ferre dit stofke weer uit de kast pikt om iets van te maken
Saskia wist ervan trouwens :)

 




Ik weet niet of dit aansluitend genoeg is.
Voor een jongen een legging patroon vinden is een onbegonnen zaak
dus vertrok ik van een patroon van een trainingsbroek
en die versmalde ik echt wel heel veel...
Na de eerste les wordt er geëvalueerd



2 opmerkingen:

  1. Goed gelukt om dat patroon te laten doorlopen! En wat een toffe jongens-circus-broek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patrick zijn eerste reactie "How jong, da is een sjieke broek!!!!!" Knap gemaakt! Doe dar zijne hooedie in het aapkesstof op en hij is helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen