dinsdag 23 september 2014

uitstap naar Hasselt

Een tijdje geleden won ik tickets
voor DIY fair van La maison Victor
bij Sofie .
Dank u wel Sofie!!!
Eindelijk eens een toffe beurs hier in de buurt
(lees : aan deze kant van het land)
Want ook nu moesten we 45 minuten rijden
Ik ging mijn schoonzus en vriendin ophalen
en kroop zelf achterin de auto
Ik had me op voorhand voorgenomen
om te haken in de auto
Dus nam Adelheid het stuur van mij over.
de link naar haar blog staat nu in mijn zijbalk
Aangekomen in Hasselt
vlogen we naar de infobalie van La maison Victor
om ons in te schrijven voor workshops
Ik had op voorhand al eens gekeken en had er eigenlijk graag 3 gevolgd
Maar ik schreef me in voor 2, die ik zeker niet wou missen
Fotostyling van je zelfgemaakte dingen
gegeven door Maaike van crejjation
Mijn gsm weigerde mee te werken
en daarom sloot ik me aan bij Heidi
Ik volg haar blog al een hele tijd
en t was dus super om haar nu eens in real life te zien.
De fotostyling workshop vond ik interessant
Ik weet al lang dat ik wat meer tijd
moet wil steken in mooie foto`s nemen voor mijn blog.
Maar zo effkens al proeven van hoe je het kan aanpakken
en waar je mee kan spelen vond ik leerrijk en plezant
Zeker als ge dat dan nog in goed gezelschap kunt doen.

Oei maar daarna moest ik mijn schoonzus en vriendin terugvinden...
gelukkig was het daar niet te groot en moest ge daar niet over de koppen lopen
Zelfs nu hebben we mekaar moeten bellen om elkaar terug te vinden ;0)
Nadat we een lekker broodje met soep of versgeperste fruitsap
verorberd hadden
was het alweer tijd voor de workshop textielontwerpen
Ik wist op voorhand niet goed wat ik moest verwachten
en had het mij misschien wel wat anders voorgesteld
maar t was plezant.
Ik leerde er niet direkt veel bij, want wat we daar deden
deed ik een paar maanden geleden hier thuis al
bij het maken van de kado`s voor de juffen vorig schooljaar

Maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet plezant vond
Eerst een stempel maken en dan kiezen hoe je die op een zak gaat gebruiken.
t Was leuk, plezant,gezellig
en meer moet dat niet zijn voor mij
Natuurlijk moest ik dan ook nog de stoffenkramen eens afschuimen
en ook de andere kramen kregen mijn aandacht
Ik hield me in, maar kon toch weer een paar stofkes niet laten liggen

een oranje sponsen stofje voor een pyamabroek voor Flore
dat zal passen bij een pyamabloeske uit de kringloop

Een schitterend berenstofke
Ik heb lang getwijfeld of ik konijnentricot zou meenemen,
maar toen ik de berentricot zag bij
wild van stof
wist ik als ik zoiets zou meenemen dat het de berenversie zou zijn
(t-shirts voor Ferre, waarschijnlijk in verschillende maten)

Bij bambiblauw deed ik mijn bestelling al op voorhand
met in mijn achterhoofd dat het daar een drukte zou zijn
zoals op een stoffenspektakel
en ik dan gewoon maar mijn bestelling zou moeten afhalen
en misschien ook wel om mezelf een beetje meer in de hand te houden
zodat ik daar al niet veel te veel zou kopen
 ha ja en op de beurs kon je je ticket nog inwisselen tegen een haakboekje

Deze kocht ik ook nog op de beurs


Ik denk dat we rond 3 uur vertrokken zijn op de beurs
Dan reden we richting St Truiden
toen Adelheid vroeg: `zijn jullie al ooit bij Stoff geweest in Alken?`
Ikzelf had er nog nooit van gehoord
en ja als ge dan langs Alken rijdt....
dan gaat ge daar natuurlijk ook eens binnen
Groot met veel stof en heel veel fournitouren
Ik kan niet spreken over alle stoffen,
maar de Soft cactus stoffen, kosten daar 12,95 euro / meter
(t is dus goedkoper om het bij Soft Cactus zelf te bestellen
en het te laten opsturen)
Maar ik bracht er wel ritsen voor de caravan kussens van mee
een stuk vrolijke boordstof
en toffe `ja hoe noemt dat?` koordstoppers


de vrolijke boordstof on je al zien op de foto bij de oranje sponsen stof

Daarna gingen we nog naar de Bolero tussen St Truiden en Tienen
en genoten van pannekoek of ijs
Kortom:
EEN DAG MET EEN GOUDEN RANDJE


1 opmerking:

  1. Leuk verslag van een leuke dag ! Ik was er zondag. We volgden dezelfde workshops.

    BeantwoordenVerwijderen