donderdag 16 oktober 2014

Tas 2 of is het 3?

Na de eerste tas
of beter gezegd ... terwijl ik de eerste tas afwerkte
kwamen er nog ontwerpen uit mijn brein gekropen
het eerste was bedoeld
als zak voor in de winter Flore haar diabetes zakje van te maken
vereisten voor de winter
isolerend
(want als het metertje te koud krijgt, meet het niet meer)
waterdicht
(spreekt voor zich denk ik)
Helemaal toe
(zodat er niks kan uitvallen en dat het goed warm blijft vanbinnen)
Het ontwerp stond al rap op het papier geschetst
en werd in eerste instantie zelfs goedgekeurd
door dochterlief
Patroon werd getekend
en er werd in een canvaske een voorontwerp in elkaar gebokst
Allemaal rap rap
Dochterlief kreeg het voorontwerp onder ogen
en keurde het af
stelde haar eisen
wat vooral neerkwam
op BREDER en LAGER
Dus werd er een nieuw ontwerp getekend,
en een beetje research gedaan wat ik als isolerend materiaal kon gebruiken
(Dank u Kirsten voor de tip)


Het denkwerk van hoe ik het ding ineen moest krijgen
begon in mijn hoofd een eigen levendje

Ik had het mezelf niet gemakkelijk gemaakt met TAS 3
en mijn naaimachien
blijkbaar ook niet.
mijn naaimachine hield het voor bekeken

de zak is nog niet helemaal af
maar echt heel veel moet er niet meer aan gebeuren
nog te voering sluiten en
nog wat geprul met de naald en draad
hier en daar.

Maar zo ziet het er voorlopig uit


6 opmerkingen:

  1. Tof zakje! Ik zag het ook al op Facebook, zo jammer van je naaimachine...
    Heb je al zicht op vervanging?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien nog niet helemaal af, maar toch al heel schoon! Leuk stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er mij geen eenvoudig model uit...prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi. Ik heb ook veel geniet van mijn geocachetasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, da ziet er echt wel heel professioneel uit! Ferm stofkes had je weer!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. t stofke komt uit de IKEA, maar wel al een jaar of 2 geleden!

      Verwijderen