vrijdag 27 maart 2015

tijd voor een nieuw wasspelden zakje


Al toen de eerste zonnestralen ons af en toe een lentegevoel gaven
voelde ik de kriebels
de kriebels om een nieuw wasspeldenzakje te maken.

en ook kriebels om eens een ander te ontwerpen dan mijn vorige
mooier afgewerkt, zonder moeilijk te doen.

Mijn mama bestelde er eentje om aan mijn tante te geven
Dus het concept werd al eens uitgeprobeerd.
Het concept was goed maar naar mijn goesting
nog juist dat ietsiepietsie te klein voor een gezin.
Daar zouden tante en nonkel gene last van hebben,
want de kinderen zijn daar allemaal uit huis ondertussen.

Maar het volgende dat ik maakte was eentje voor mijn schoonzus en broer
met hun 4 kinders, kunt ge dan wel een groter model gebruiken
Patroontje werd getekend, ik ronde de hoeken ook wat af.
En toen vroeg mijn mama om er zo nog 5 te maken om kado te geven.

Dus toch maar eerst gezorgd voor die 5 van mijn mama
(Wasspeldenzakske versie 2.0) of eigenlijk al 3.0
Want over dat voor schoonzus moest nog even gebrainstormd worden




Dus tijdens een naaiavond in het zwak moment in Tienen
werd er ijverig gewerkt aan de `gaten van de wassspeldenzakjes`


en de dag erna nog de afwerking met de overlock


wordt vervolgd

2 opmerkingen:

  1. Ik zag hoe ze die gaten maakte, wat zijn ze mooi geworden. In stijl de was ophangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is in stijl de was ophangen. Ga het ook eens maken bij tijd ... mooier dan mijn gekocht wasspeldenzakje :-)

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen