zondag 3 april 2016

t paaspulleke voor mijn paaskuikentje


10 jaar geleden op Paasmaandag
kroop er wel een heel speciaal kuikentje uit zijn ei

Het kuiken kreeg de naam Ferre.

Het viel toen natuurlijk op een heel andere datum dan dit jaar
Maar Ferre blijft in mijn hoofd toch mijn paaskonijn.


Dus nadat ik mijn eigenste Paaspull klaar had
vroeg ik of ik voor hem een paaspull moest maken met konijntjes.

Ik kocht het stofje echt jaren geleden
de gele en de groene versie
Toen al twijfelde ik of dit kon doorgaan voor een jongensstofje
die bloemmetjes....

Maar voor ik begon te knippen
liet ik het stofje nog eens heel duidelijk zien aan Ferre

Ik zocht en vond een patroon in een knippie

Juist te weinig stof voor de achterkant
Maar hup geen probleem,
want mijn nicky velours collectie is met de jaren vrij uitgebreid


Maar na het geknipt en gemaakt te hebben
kon ik alleen maar besluiten
dat het patroon voor wel nen hele grote 140 was
En dat het voor de rest ook op niet veel trok.


Pasen passeerde ....

Dus deed ik waar ik de laatste tijd veel
op oefende ...

De snelle ontmanteling van een kledingstuk
Ik had ondertussen toch nog een patroon gevonden
in mijn map jongens patronen.

en op paasmaandag begon ik er terug aan

Naden werden er gewoon afgeknipt

Ook deze keer kreeg ik het nieuwe patroon
vlotjes uit het oude.



en zo kon mijn paaskuiken toch nog
bij meme op bezoek met zijn paaspulleke






1 opmerking: